Vaaz Kategorileri
Gıybet Hastalığı
Adım Adım Kurtuluş
Mesneviden Öyküler
Bir Hac Günlüğü (2007 hac Günlüğüm)

Mekke Ziyaret Yerleri

2007  HAC  GÜNLÜĞÜ

2007 Yılında Artur hac organizasyonunda  din  görevlisi olarak gittiğim hac vazifesi günlüğümden özet

14 ARALIK CUMA

İstanbul Yeşilköy hava limanında saat 16.00 da toplanıp uçuş saatini beklemeye başladık.Pasaport kontrolleri yapıldıktan sonra ihrama girildi.Niyet yapıldı ve telbiye, tekbir yapıp kutsal yolculuğa başladık.3 saat 20 dakika sonra saat 12.40 da Cidde hava limanında kendimizi buluyoruz.

15  ARALIK CUMARTESİ

Sonra gümrük de pasaportlar kontrol ediliyor bekleme salonunda 2 saat bekliyoruz.Gümrükten çıkıp tüm hacılar için hazırlanmış olan açık alana toplandık.Burada uzun bir bekleme dönemi yaşandı.Sabah namazı sahra mescidinde kılındıktan sonra 7 gibi ciddeden ayrılıyoruzYol güzergahın da 2 kontrol yapılırken  mekkeye 13.00 gibi varıyoruz.izdiham ve bir heyecanlı bekleyiş kabe bekleyişi bayrama 4 gün var.büyük bir izdiham bu izdihama karışmamak için geceyi bekliyoruz.saat 23.00 da umre tavafı için hareme şirketin minibüsleri ile yola çıkıyoruz.Peygamber efendimizin evinin önünde toplanıp topluca tavaf etmek için hareme giriyoruz.Tavaf say yaklaşık 4 saat sürüyor.Saat 5 tavaf  bitmiş ve merve kapasından çıkıp peygamberimizin evinin önünde toplanıyoruz.Bir iki gecikenleri  bulmak için biraz bekledik..Diğer hacıları istirahatları için münübüsle otele gönderdik.Biz geriye kalan hacılar sabah namazını kıldıktan sonra saat 7 de otele varıp istirahat e çekiliyoruz.

17      ARALIK PAZARTESİ

Tevriye günü minaya çıkmak için hazırlıklar erkenden yapıldı.Sabah namazını kılar kılmaz otobüslere binip minada bizim için ayrılmış 18 numaralı kapı girişindeki çadırlarda istirahata çekildik.Çok az istirahattan sonra ara ara ilahiler kuran-ı kerim ve irşat programlarıyla gün geçirmeye çalışıyorduk.

18      ARALIK  SALI

Bugün arefe hacılar arafatta toplanıyor bizde sabah namazını kılar kılmaz hemen mina da bizim için hazırlanmış otobüslere binip yola koyulduk.Yaklaşık 20 kd sonra Arafat a varıyoruz.Yolda otobüste tahlil tekbir getiriliyor heyecan doruk noktada çünkü hacılık unvanı Arafat da alınıp günahlar bağışlanacak.yine otobüste geçtiğimiz güzergahtaki tarihi ve dini önemi olan yerler hakkında bilgiler veriliyoruz.Sabahı saat 7.30 da Arafat da çadırımıza yerleştik kısa bir istirahat ve arkasından saat 9.30 da DİB çadırından merkezi irşat programı başlıyor bu program öğle namazına kadar devam ediyor.Cemaatle öğle namazını seferi olarak cemi takdimle (ikindiyi öğle vaktinde)  kılıyoruz ve namazdan sonra hac daire başkanı Seyfettin Bey in yaptığı vakfe duasıyla RABBİMİZE yaklaşmanın heyecanını bir kez daha tadıyoruz dua bitiminde gözyaşları sanki günahlarımızı vücudumuzdan yıkar gibi akıyordu.Akşama kadar Arafat ta bu huşu ve huzur ile telbiye tekbir ve zikir ile geçirdik.Akşam güneş battıktan sonra çadırımız turnikelerinin önüne gelen otobüslere binip müzdelifeye hareket ediyoruz müzdelife de 28 no lu çadırda (mina müzdelife sınırı) istirahata çekiliyoruz.

19      ARALIK ÇARŞAMBA

Bugün bayram.Müzdelife vakfesini fecri sadıkta yapıp sabah namazını kılıp şeytan taşlamak için yayan olarak hareket ediyoruz ve saat 6.20 geçe şeytanı taşlayıp 7.00 de otele dönüyoruz kurbanların kesilme haberlerini bekliyoruz ikindi ezanına doğru kurbanların kesim haberi geldi.Hacılara duyurulduktan sonra tıraş olup ihramdan çıktık.Artık bizim için farz olan bir görevimiz kalmıştı oda ziyaret tavafı biran önce yapmalıydık.Gece saat 11.00 da kafilece hareme gidip bu görevi de gönül hoşluğu ile yaptık.Hasta olanları ise ertesi güne bıraktık.Ziyaret tavafı ve haccın say ini izdihamdan dolayı saat sabahın 5.00 sularında tamamlayabildik.

20  ARALIK PERŞEMBE

Bugün sabahleyin ziyaret tavafından 6 gibi otelimize gelebildik.Yorgunluğumuzu giderip vacip olan ibadet şeytanı taşlamaya gidecektik.İkindiye kadar otelde istirahatta kaldık.İkindi namazını kıldıktan sonra ikinci gününün taşını atmak üzere cemarata yayan olrak hareket ettik.Yaklaşık yarım saat yürüyüşten sonra şeytan taşlama mahalline geldik.Küçük orta ve büyük şeytanı sırasıyla taşladıktan sonra akşam ezanları okunduktan kısa bir süre sonra yine yayan olarak otele geldik.Akşam namazlarını eda eyledik.

Gece saat 11.00 de yürüyemeyen ve hasta olanların ziyaret tavafını ve haccın say ini yapmaları için harem e götürdük bu görev sabah ezanları okunduğunda ancak tamamlanabilmişti sabah namazını kıldıktan sonra servis araçlarının olmaması durumuyla kimileri araba tutarak gittik kimileride yayan olarak otele döndü.

21  ARALIK CUMA

Bugün bayramın 3. günü bizim içinde hac görevinin son vacibi olan şeytan taşlamanın son günü.Heyecanlıyız çünkü kazasız belasız ve gönül huzuru ile haccın bütün rükunlarını tamamlayıp hacı olacağız.Bu coşku ile Cuma namazlarını kılmak üzere her hacı kendi imkanları ile hareme gitti.Harem dönüşünde ikindi namazlarını otelde kılıp yine yayan olarak cemarata yöneldik.Tekbir tahlil ve salavatlarla büyük bir coşku ile yola devam ediyorduk.Birinci ve ikinci günleri alt katta şeytan taşlamıştık.Üçüncü günü minayı yüksekten görebilmek mescidi havfı izleyebilmek ve diğer katlarıda görmek için 3. kata doğru hareket ettik.3. katta doya doya minayı seyrettik.Mescidi havfı görüntüleyip mescidi havf hakkında hacılara bilgi verildikten sonra hiçbir izdihama kapılmadan şeytanı taşladık.Küçük ve orta şeytanı taşladıktan sonra kısa bir dua yaptık büyük şeytanı taşladıktan sonra cemeratı terk ettik.Otelimize giderken hacıların yüzünde tebessüm gönüllerindeki huzur dışlarına vurmuş gibiydi.Çünkü haccın bütün görevlerini yapmış kafilece haccı kıran yapmanın mutluluğunu taşıyorlardı.Bu coşku ile otele döndük.Artık hac görevleri bitti ondan sonra kaldığımız süre içinde nafile tavaf ve umrelerle günümüzü geçireceğiz.

22 aralık cumartesi ve 23 aralık Pazar nafile tavaflarla günümüzü geçirirken başka bir heyecen katmak için günlerimize yeni programlar yaptık.

24 ARALIK  PAZARTESİ

Bugün akşam irşat programı düzenlendi.Kutsal topraklardaki geçirdiğimiz günlerin muhasebesi yapıldı ve gelecekte kalacağımız günlerle ilgili programlar bildirildi.Bu programlardan biride kuran-ı kerim hatim kampanyası.Kuran-ı kerim i okumasını bilen her hacıya 1 veya 2 cüz taksimatı yapıldı.Her hacı taksimatına düşen cüzü her gün okuyacak dolayısıyla kafile olarak her gün bir veya iki hatim yapmış olacağız yapılan hatimlerin duası da her gün sabah namazından sonra ikinci katta tavafa başlama işareti olan yeşil ışıkların altında toplanıp duası yapılacak.

25  ARALIK SALI

Sabah namazını kıldıktan sonra bir gün önceden kararlaştırdığımız gibi 2. kattaki yeşil ışıkların altında toplanıp ilk önce yasin okuduk ve ardından da okunan hatimlerin duasını yaptık.Artık bundan böyle mekkeden medineye gidene kadar her sabah burada toplanıp yasin okuyup ardından hatim duasını yapacağız.Hatim okuma işi ise Türkiye ye dönene kadar devam edecek.

27   ARALIK PERŞEMBE

Bugün kafile ile hudeybiye ye gitme kararı aldık.Öğlen namazını kıldıktan sonra otobüslere binip mekkeye uzaklığı yaklaşık 30 km olan hudeybiye ye  hareket ettik.Orada ihrama girip umre için niyetimizi yaptık.Bugünkü mescidin arkasında bulunan yıkık eski hudeybiye mescidini ziyaret ettik.Ecdadı bir kez daha hayırla yad ettik.Arabalarımıza binip yol güzergahımızda bulunan hudeybiye kuyularına geldik.Kuyular hakkında ve hudeybiye anlaşması  hakkında  bilgiler verdik. Kendimizi asrı saadette hissettik.

Kuyuları ziyaretten sonra yine yol güzergahının az içerisinde olan deve çiftliğine uğradık.Deve sütü içecektik.Arabalarımızdan biri kumlara battı büyük bir uğraş verdik ama çıkaramadık deve sütümüzü içtikten donra o arabayı orada bırakıp diğer arabalara toplanarak umreyi yapmak üzere harem e hareket ettik biz umremizi yapıp harem e döndüğümüzde saat akşamın 5.30 u olmuştu.O sularda mekkeden bir çekici götürülerek çölde batan araçda çıkarılıp getirildi.

28  ARALIK CUMA

Bu akşam irşat programı düzenlendi selam konusu anlatıldı Kuran-ı kerim ve ilahiler okundu.29 u 30 a bağlayan gece saat 3 te hıraya çıkma duyurusu yapılıp dağıldık.

30  ARALIK PAZAR

Bu gece saat 2.30 da kalkarak otelin önünde otobüslere binip hıra mağarasına çıkmak için yola koyulduk.Mağaranın bulunduğu dağın  eteğine   saat 3.30 da vardık.4.30 da mağaraya tırmanma işi bitirilip zirveye çıktık.Sabah ezanları okunana kadar orada kaldık.Ezanlarla birlikte oluşan izdihamdan dolayı cemaatle namazı ilk mola yerinde kıldık.Tekrar dağın dibine indiğimizde saat 6.30 olmuştu.

Otelimize döndük otelin önünde hazır bulunan Türkiye ye gidecek olan otobüslere hurma ve zemzemleri teslim ettik.

31 ARALIK PAZARTESİ

Bugün ayın ve yılın son günü.Bulunmuş olduğumuz şehirlerin anası mekkenin Peygamberimiz tarafından fethinin yıl dönümü.Bizde bu günde saat 10 da huneyn savaşı sonrası ganimetlerin paylaştırıldığı ve Resulullahın umre için ihrama girdiği cirane ye gidiyoruz.Ciraneye saat 11 de vardık.Giderken otobüslerde ciraneye ait bilgiler verdik.Oraya vardığımızda mescitte ihram namazları kılıp umre niyeti yapıp hareme döndük.öğlen namazlarını kıldıktan sonra tavaf ve say ımızı yapıp umre ihramından çıktıktan sonra ikindi namazlarını kılıp otele döndük.

2        OCAK 2008

Bugün haccın ana rüknü olan arafat vakfesinin yapıldığı yer olan  arafatı ve müzderifeyi hacdan sonra ziyarette gidiyoruz Arafat dağının dibinde mescidi sahranın yanında Arafat ile ilgili bilgiler veriyoruz.Bu bilgilerden sonra cebeli rahme ye çıktık.sevr ve hıra mağaralarının eteğinde oralarla ilgili bilgiler verdikte  sonra cennetül muallaya geldik.otobüslerden ayrılıp hemen yanı başında ki  cin mescidini ziyaret ettik.oradan da öğlen namazı için hareme gittik.

3 OCAK

Bu gece saat 2.30 da otelin önünde toplandık gelen otobüslerle sevr mağarasına gittik.Yayan tırmanışımız 1 ila 1.buçuk  saat sürdü mağaraya vardığımızda henüz sabah namazı vakti girmemişti.istirahat ve ikramlardan sonra sabah ezanları okunmaya başlandı.sabah namazını iki ayrı cemaatla tepede ayrılmış musallalarda kıldık.Ziyareti tamamlayıp otele döndüğümüzde saat 6.30 olmuştu.

6  OCAK

Bugün Pazar.öğlen namazlarını kılıp ciddeye gitmek üzere otelin önünde toplandık.saat 1 sularında iki otobüs olarak ciddeye hareket ettik.ilk durağımız deniz üzerine inşa edilmiş olan mescidi rahmeyi ziyaret oldu.burada deniz sahilinde biraz zaman geçirdikten sonra ikindinin vakti girdi.ikindi namazını burada kıldık.Buradan Arabistan  mahkemelerinin hırsızlık zina ve benzeri suçlarla ilgili verdiği cezaların infaz edildiği alandaki kısas mescidine gittik.Oradan da hemen karşı tarafında bulunan mezarlıkta  HZ. HAVVA'NIN kabrini ziyaret ettik.(kabristana girilmesine müsaade edilmediğinden arabalarda toplu dua yapıp oradan ayrıldık)ziyaret işlerimiz bitince ciddenin büyük çarşılarından birinin önünde hacıları akşam namazını kılıncaya kadar serbest bırakıldı.Akşam namazları kıldıktan sonra yemeklerimizi yemek üzere Cidde fiskiyesinin görüntüsünün oluştuğu  sahile gittik.Orada el baikten sipariş edilen yemekleri yiyip tekrar mekkeye döndük.

7  OCAK

Bugün sabah namazından sonra minada büyük şeytana 300 m mesafedeki Akabe (biat) mescidini ziyarete gittik.şeytan taşlama alanındaki inşaat  çalışmalarından dolayı tam yanına yanaşamadan konuşmaları yapıp mescidi havfa ziyarete gittik.mescidi havf ziyaretinden sonra otelimize döndük.

Akşam saat 8 de Tenime  umre ihramına girmek üzere gittik.Yolda tenim ile ilgili bazı bilgiler  verdik.Tenimde HZ.AİŞE mescidinde ihram namazlarımızı kılıp topluca niyet yaptık hareme döndük.Umrenin tavaf ve say inden sonra tıraş olup ihramdan çıktığımızda saat gecenin 1 ini gösteriyordu.

9 OCAK 08

Bugün Çarşamba akşam saat 8 de tekrar umre yapmak üzere tenime gittik tenimde ihram namazlarını kılıp topluca niyetten sonra hareme geldik yalnız bu kez haremin 62 numaralı kapısı olan umre kapısından içeri girip yatsı namazlarını topluca cemaatle kılıp tavaf ve say imizi yaptık

11 OCAK CUMA

Sabah saat 2 sularında başlayan yağmur şiddetini arttırarak devam etti metaf alanı yer yer havuz  gibi oldu yaklaşık 2 saat süren yağmurun altında tavaf yapıp namaz kıldık ardından okunan sabah ezanı ile sabah namazını kılıp her zaman ki gibi 2. kattaki yeşil ışıkların yanında toplanıp hatim dualarımızı yaptık

Yine bu akşam saat 9 da veda tavafını yapmak üzere Peygamber Efendimizin evinin önünde toplanıp tavafa gittik tavaftan sonra dua yapıldı son veda  konuşması yapıldı hacılar göz yaşları içinde hareme veda ederken Resule kavuşmanın özlemini çekiyorlardı  bu duygular ve göz yaşları ile bugünlük haremden ayrıldık.Burada yaptığım konuşma

12 OCAK CUMARTESİ

Sabah namazını haremde kıldık yine her sabahki gibi toplandığınız yerde toplanıp hatim duamızı yaptık haremden  çıktıktan sonra Osmanlı kışlasını ziyaret için gençlerden oluşan bir grup ile ziyarete gittik.

Bugün medineye dönüş hazırlıklarımız da devam ediyor saat 14.00 de eşyaları otelin kapısının önüne indirdik.Eşyaları otobüslere yerleştirdikten sonra saat 16.00 da hareketimiz başladı Resulullahın hicret yoluna paralel yapılmış olan otobandan hareketle Medine hicret garajına vardık orada pasaport kontrolden sonra hareket edip 12 sularında otele yerleştik.yatsı namazını yolda kılmamıştık hemen abdest alıp haremin bahçesinde (Cibril kapısının önünde) yatsı namazını cemaatle kıldık.Fakat bazı eksikliklerden dolayı 3. grubumuzun hacıları gece saat 3 sularında hicret garajından otele ancak gelebildiler

Artık bundan sonra Medine günlerimiz başlıyordu.

15OCAK 08

Bugün sabah namazından sonra kahvaltımızı yapıp Medine ziyaret yerlerini gezmeye çıktık ilk durağımız uhud du ilk önce HZ.HAMZA nın kabrinin bulunduğu şehitliği ziyaret ettik.daha sonra ayneyn tepesi ve savaşın yapıldığı alan gezildi uhud ile ilgili bilgiler veilirken kendimizi Resulullah döneminde hissettik.Medinede belki ilk defa 3 dereceye düşen sabahın soğuğunda sahabeyi yad etmek için oradaydık uhud ziyaretimizden sonra kıbleteyn (iki kıbleli mescid- kıblenin kudüsten mescidi harama çevrildiği yer)mescidine gittik.iki rekat mescit namazı kıldıktan sonra bugün yedi mescitler olarak bilinen hendek muharemesinin yapıldığı yere vardık burada ayakta kalan mescitleri ziyaret ettik akabinde kuba mescidine hareket ettik.Oradada iki rekat namazı kıldıktan sonra hareme döndük.

Bugün mekkede olduğu gibi toplanıp hatim dualarımızı yapmak için babusselam kapısının karşısındaki 2 numaralı tuvaletlerin yanında toplanıp o alanda yasin okuyup hatim dualarımızı yaptık.

16 OCAK

Bugün yatsı namazından sonra saat 11.30 da görevliler ve bir kısım hacılarla uhud muharebesinde Resulullahın sığındığı mağarayı ziyaret ettik.Resurullahın o miski amber kokusunu aldıktan sonra tekrar  otelimize döndük

17  OCAK

Bugün sabah namazından sonra Baki kabristanlığını ziyaret ettik.Kahvaltıdan sonra da yakın mescitler olan gamame Hz. Ebubekir Hz.Ömer Hz.Osman Hz.Ali  ve Hz.Bilal Habeşi   mescitleri ve sakafi bahçesini ziyaret ettik ardından da Osmanlı tren istasyonuna gittik.

Yatsı namazından sonra yine bir grup hacı ile uhud mağarasını ziyaret ettik.

19  OCAK

Bugün cumartesi Resurullahın umre sevabı alır diye buyurduğu KUBA mescidine gidiyoruz sabah namazınan sonra kahvaltıyı yapıp tuttuğumuz otobüslere kafilece binip kubaya hareket ettik. Kubaya varınca iki rekat mescit namazı kıldık ardından bahçesinde toplanıp peygamberimizin Hz.Ebubekir Hz.Ömer ve Hz.Osman (ra) cennetle müjdelediği yer olan eris kuyusunun başına vardık orası tanıtıp bilgilendirdik.

İkindi namazından sonra hatim duamızı yaptık Medine maketleri müzesine ziyarete gittik orada medinenin dünü ve bugünü, uhud ve hendek savaşları hakkında maket üzerinde bilgiler verdim. Akşam ezanı vakti geldiğinde hareme döndük.

Yatsı namazını kıldıktan sonra saat 9 da haremin bahçesinde toplanıp tesbih namazı kıldık.

20  OCAK

Bugün Pazar 40 vaktimiz tamamlanıyor medineden ayrılış vakti de geldi demek bizde ikindi namazından sonra veda ziyaretimizi yapıyor ve hatim duasıyla beraber veda duamızı da yapıp gözyaşları içerisinde birbirimizi kucaklıyor bir daha gelebilmemiz için dualar ederken helal lık alıyorduk

21 OCAK

Bugün saat 2 de kalktık eşyalarımızı otelin önüne indirdik araçlara yerleştirdiğimizde sabah ezanları okundu mescidi nebide son kez sabah namazı kılıp hemen araçların yanına geldik tüm hacılar tamamlandıktan sonra havaalanından gelen haber üzerine tarifeli uçuş yapılan terminale gittik.Eşyaların teslimi ve pasaport kontrolünden sonra saat 10.25 te Türkiye ye uçuş başladı. Türkiye saatiyle 12.30 u gösterdiğinde İstanbul Atatürk Havalimanına iniş yaptık.