HER CÜZDEN ÜÇ MESAJ
HER CÜZDEN ÜÇ MESAJ
ÜÇÜNCÜ CÜZ
İslam toplumunda bilinç eğitimi önemlidir: Akaidi düzgün ve güçlü olanlar bu
yolda Allah’a tam teslim olarak ikinci adımı atmış olurlar.
Üçüncü cüzde; Bakara suresinin son tarafı ve Al-i İmran suresinin baş tarafı
bulunmaktadır. Bu kısımdaki 3 konu (mesaj):
1. TEVHİD İNANCI VE DUA BİLİNCİ
Vahyin Rehberliğinde Muvahhid Bir İnsan Olmak ve Her Zaman Allah’a Dua Etmek
Gerekir
Bakara suresinin son kısmında inançla ilgili iki bölüm bulunmaktadır:
a. Birisi Ayetü’l-kürsidir ki, bu ayette tevhid inancı bağlamında Allah’ın gücü
ve otoritesi tanıtılır.
b. Diğeri de Bakara suresinin Amene’r-rasulü olarak bilinen son iki ayetidir;
burada da iman yenileme ve söz verme, ayrıca hayatî bir dua bulunmaktadır.
2. AHİRET BİLİNCİ VE DİRİLİŞ ÖRNEKLERİ
Vahyin Rehberliğinde Ahret İnancı Güçlenmeli ve Hesap Günü Unutulmamalı
Bakara suresinin sonundaki bir diğer önemli konu ise diriliş örnekleridir. Allah
Teâlâ insanların ahiret inancını güçlendirmek için dünyada bazı diriliş
örnekleri göstermiştir. Bunlar Hz. İbra¬him (a. s.) ve Hz. Uzeyr (a. s.)
döneminde yaşanmış örneklerdir. Bu örneklerden bir başkası ileride gelecek olan
Ashab-ı Kehftir.
3. ALLAH’A TESLİMİYET BİLİNCİ
Hayatın Her Alanında Müslüman’ca Yaşamak
Al-i İmran suresi; Bakara suresinin devamı niteliğindedir. Bakara suresinde
Yahudilerin hataları anlatılırken bu surede de Hristiyanların hataları
anlatılır. Daha surenin başında Kur’ân ayetlerinin muhkem (açık) ve müteşabih
(kapalı) olarak iki kısım olduğu açıklanır. İnanç, ibadet, ticaret, evlilik ve
ahlak gibi konularla ilgili ayetler muhkem kapsamındadır. Muhkem ayetlere hem
iman edilir hem de onlarla amel edilir. Müteşabih ayetlere gelince onlara sadece
iman edilir; yorum, tefsir ve tevil edilmez. Hz. İsa’nın babasız doğuşu da bu
müteşabih konulardandır ve Allah’ın bir mucizesidir. Önceki ehl-i kitaptan
Yahudiler muhkem ayetlerde (ahkamda) hata ettiler, Hristiyanlar da müteşabih
(kapalı, mucizevî) konularda hata ettiler. Bu cüzde Meryem validemiz ve Hz.
İsa’nın doğuşu ve gençliği anlatılır (35-58. ayetler arası), sonra da konu şu
ayetle tamamlanır. ‘İsa’nın durumu Adem’in durumu gibidir. Allah Adem’i
topraktan yarattı.! Burada Hristiyanlara bir mesaj verilir: Siz Hz. İsa’nın
babasız doğmasını yanlış yorumladınız ve hemen ‘Tanrı’nın oğlu’ dediniz, haşa..
Halbuki onun durumu Hz. Adem’in durumu gibidir, mucizedir. Ayrıca Hz. Adem hem
annesiz hem de babasız yaratılmıştır. Bunlara rağmen o insandır ve insan
peygamberdir. Dolayısıyla Hz. İsa da bir insandır ve insan peygamberdir.
|